OVER DE CAMPAGNE

Superbelangrijk

“Superbelangrijk appje zeker,” was het droge commentaar van een voorbijganger bij het zien van een slingerende fietser die met zijn telefoon bezig was. Superbelangrijk vinden we ook alle telefoontjes en berichten die we onderweg krijgen. En superbelangrijk is het dat we ons bewust worden van de grote risico’s van telefoongebruik in het verkeer – specifiek voor voetgangers en fietsers. Superbelangrijk dus, om campagne te voeren.

Verder met MONO

Het is je ongetwijfeld opgevallen: het ministerie Verkeer & Vervoer heeft onlangs MONO geïntroduceerd. Een meerjarige massacampagne die mensen bewust moet maken van de risico’s die telefoongebruik met zich meebrengt in het verkeer. Om te voorkomen dat het we het publiek verwarren met diverse communicatieboodschappen onder verschillende campagnevlaggen gaat Superbelangrijk vanaf nu verder onder het landelijke label MONO.

ONDERZOEK EN BRONNEN

NAJAAR 2018

Na de succesvolle lancering in januari en extra boost in juni, gaan de vijftien gemeenten die deel uitmaken van de Vervoerregio (inclusief Amsterdam) in november dus weer op de barricaden. 

Appende fietsers de cel in?

Bij wijze van symbolische en ludieke actie onthult de Vervoerregio Amsterdam een speciale cel, speciaal voor verkeersdeelnemers die het onderweg écht niet kunnen laten om hun telefoon ter hand te nemen.

“Doel van de actie? Weggebruikers ervan bewust maken dat ze hun telefoon op stil of uit zetten als ze op pad gaan. En dat je anders een veilige plek moet opzoeken. Een telefooncel bijvoorbeeld.

 De speciale mobiele telefooncel staat ter illustratie tijdelijk op de Czaar Peterstraat.

Outdoor reclamepanelen, scholenacties en sociale media brengen de campagne verder onder de aandacht van de doelgroep.

Image